A Terasz-csoport:     | www.kertpont.hu | www.terasz.hu |
A kezdőlapra



"A sakk a logika művészete." 
hírek, cikkek
szövetségi hírek
ez történt...
e-mail interjúk
interjúk
archívum
kezdők
haladók
túrák
heti feladvány
a hét elemzése
csapatbajnokság
Budapest, 2003
cikkek, partik
történet
Bled, 2002
világbajnokok
KO-világbajnokok
magyar sakkozók
külföldi sakkozók
in memoriam
képzőművészet
új könyvek
humor
ajánlott linkek
fórum
keres - kínál
Kattintson ide a megrendeléshez!
Kattintson ide a megrendeléshez!

Ez történt...
A 100-ik írás…
A sakk.terasz.hu-n 2002. május 24-én jelent meg az első cikk, amely A zalaegerszegi Csuti SK Hydrocomp csapata nyerte a bajnokságot címet viselte. Azóta pontosan 99 írás jelent meg a portálon, ez, amit most olvas a kedves Olvasó, ez a 100-ik írás!

A portál sok olvasnivalót, érdekes játszmákat, szép kombinációkat kínál az ide látogatónak. A régebbi írások között is érdemes körülnézni! Ezt Önök, olvasók is észrevették, az oldalak látogatottsági statisztikája ezt egyértelműen igazolja!

Ha már itt tartunk a mai napig a legnézettebb cikk a portálon „a hét elemzése” rovatban jelent meg, „Szinte hihetetlen: 4 sötét gyalog a g vonalon!” címmel. Aki a nyúlfarknyi cikket elolvasta és a cikk végén található linkre kattintott, Molnár Béla Polak Thomas elleni partiját nézhette végig a sakkparti lejátszóval és meggyőződhetett arról, hogy hogyan jött ki az az állás, amelyben sötétnek 4 gyalogja gyűlt össze a g vonalon.

A második legnézettebb cikk a sakkoktatás rovatban, a haladók almenüben jelent meg. Bilek István nemzetközi nagymester egy korábban az interneten már megjelent cikkét újította fel a sakk.terasz.hu. A cikk címe „Passziánsz és logika” volt. Bilek nagymesterrel (aki nemrégen, augusztus 11-én töltötte be 70. életévét és akinek ezúton is szívből gratulálunk!) E-mail interjú készül, amit a portálon hamarosan olvashatnak. Bilek nagymester további cikkeinek a közléséhez is hozzájárult a sakk.terasz.hu-n.

A harmadik helyen a ” XI. Cseppkő Open, Aggtelek, 2002” című cikk áll, amelyet Galkó Tibor küldött be.




A főoldalon, a legnépszerűbb sakkozóink rovatban az első helyet Peredy Ferenc nemzetközi mesterünk már szinte „kibérelte”, csak Polgár Judit előzte meg néha. Az adatbázisunkban szereplő sakkozók adatlapjainak letöltésekor mindig megnöveljük a játékoshoz tartozó számláló értékét. Így pontosan tudjuk, hogy egy-egy játékos iránt Önök hányszor érdeklődtek. Tekinthetjük úgy is, hogy egy adatlap letöltés, egy szavazatnak felel meg. Ebben a „játékban” tetszőleges számú sakkozóra és egy–egy játékosra akár többször is lehet „szavazni”! Az eredmény, a legnézettebb 50 sakkozó listája azonnal aktualizálásra kerül. Az első két helyezett fényképe megjelenik a főoldalon, az első 50 helyezettet a „további sakkozók” linken érhetik el. Az 50-es lista második felében egy-két szavazat már sorrend cserét eredményezhet, az élen már jóval nagyobbak a különbségek az egyes játékosok között. Az 50-es listán az Önök szavazatai alapján, jelenleg a harmadik helyezett Lékó Péter, őt Kaszparov, Fischer, Kramnyik, Tal és Aljechin követi.

Az utóbbi 3 hónapban a világon és idehaza rengeteg érdekes és izgalmas sakkversenyt rendeztek. Nem titkolom, hogy engem elsősorban a hosszabb gondolkozási idővel megrendezett tornák érdekelnek, így a portálon, a hatalmas kínálatból inkább ezekről számolok be. A klasszikus időbeosztásban a maximális gondolkozási idő 7 óra. A legújabb FIDE időbeosztás szerint 90-90 perc áll a játékosok rendelkezésére és megtett lépésenként 30-30 másodperc pluszidőt ad nekik a sakkóra. Ez azt jelenti, hogy egy 60 lépéses partihoz 90+(60*0,5)=120 percet, azaz két-két órát használhatnak fel a versenyzők. Rendeznek versenyeket ettől eltérő időbeosztásban is. A leggyakoribbak a 4,5 órás, az 5 órás és a 6 órás versenyek. A versenygyakorlat azonban azt mutatja, hogy minél kevesebb a gondolkozási idő, annál többet hibáznak a versenyzők. (Egy hibáktól hemzsegő parti lejátszása pedig nem öröm!) A rapid sakkban és a villám sakk (schnell) műfajban már percekben mérik a gondolkozási időt. Ezeknek a versenyeknek az a nagy előnye, hogy egy nap alatt, vagy akár egy délelőtt, vagy egy délután is lebonyolíthatók.




A portálon elsősorban a hazai és a legfontosabb nemzetközi versenyekről számoltam be. Ebben a hazai versenyek szervezői, versenybírói voltak segítségemre. Ezúton is kérném őket, hogy rendezendő versenyeik kiírását küldjék el E-mailben (pontos cím a cikk végén), hogy a portálon megjelentethessem! A határon túli versenylehetőségekről is szívesen beszámolnék, amennyiben a versenykiírást magyarul küldik el! A megrendezett versenyek eredményéről E-mailben továbbra is várom a beszámolókat, lehetőleg fényképpel és egy-két elemzett partival, vagy kombinációval a versenyről.

A sakk.terasz.hu-n napi beszámolót olvashattak az év eddigi legfontosabb eseményéről Dortmund, 2002 címmel a világbajnokjelöltek versenyéről. Hatalmas magyar siker született, Lékó Péter nyert, így ő mérkőzhet meg Vlagyimir Kramnyikkal profi világbajnoki címért! „A stílusváltás eredményesnek bizonyult” címmel a versenyről éppen hazatért Lékó Péter sajtótájékoztatóján készült anyagot olvashatták.

Napi beszámolót olvashattak „Cerbona Szenna Pack Open, Kaposvár, 2002” címmel a kaposvári versenyről, amelyet Vidéki Sándor nyert meg.

Napi beszámoló készült a „Szombathelyi Nyár, 2002” versenyről is. A verseny egyik érdekessége az a volt, hogy két szépségversenyt is rendeztek a versenyen! Az egyiket a partiknak, kombinációknak a sakk.terasz.hu által felajánlott szépségdíjért, a másikat a 32 hölgynek, akik a versenyen elindultak. A verseny végeredményét és a szépségversenyek díjazottait (fényképpel) ide kattintva olvashatják el. A versenyt Butunoi Alexandru nyerte, a vele készült villáminterjút „Villáminterjú Butunoi Alexandruval, a Szombathelyi Nyár Open győztesével” című cikkben olvashatták.

Napi beszámoló készült a Férfi Európa Bajnokságról, amely „Batumi, 2002” címmel volt olvasható. Az Európa Bajnok a lengyel Macieja Bartlomiej.

Napi beszámolót olvashattak a Férfi Magyar Bajnokságról is. A bajnok: Ruck Róbert.

„Zalakaros Kupa, 2002” címmel cikksorozat készült a hagyományos zalakarosi Openről, melyet Györkös Lajos nyert meg. „Rendhagyó interjú Györkös Lajossal” címmel E-mail interjút olvashattak a győztessel!




A Györkös Lajossal készült E-mail interjút újabbak is követik. Hamarosan olvashatják portálunkon Gyimesi Zoltánnal készült interjúmat. Korábban említettem, hogy E-mail interjú készül Bilek Istvánnal is. A hölgyek közül elsőként Göcző Melinda vállalkozott rá.

A hét elemzése rovat népszerű és természetesen folytatódik, inkább két hetente lehet egy-egy újabb partira számítani. Várom a közlésre alkalmas, szép, látványos elemzett partik beküldését! Amint Molnár Béla partijának sikere is bizonyítja, nem csak a nagymester játszmákat veszem számításba!

A világbajnokokról, a világ legjobbjairól és az élő magyar címviselőkről vannak jelenleg adataink, fényképeink, játszmáink. Az adatbázist folyamatosan bővítem, elsősorban magyar játékosokkal.

Komoly gyűjteményünk van már az ajánlott linkeknél is, magyar és külföldi oldalak rövid ajánlással, válogatott anyag! A technika, a Terasz.hu oldalain megszokott linkajánlás! A gyűjtemény természetesen nem teljes, folyamatosan bővítem. Linkajánlásokat elfogadok!

Fórum. Az apróhirdetés rovat beindulni látszik! A vicceknél a 4 topicban már elég sok sakk témájú vicc összegyűlt, ezeket is érdemes elolvasni!

Népszerű a versenynaptárunk is. Nemrégen új rovat indult, a Szövetségi hírek, amely jelenleg a Hírek, cikkek főmenüben található. A Magyar Sakkszövetség hivatalos felhívásai, tájékoztatói olvashatók itt – naprakészen!




Essék pár szó a sakkparti lejátszóról is, amely portálunk egyik büszkesége! Kifejezetten az elemzett játszmák Interneten való publikálására fejlesztettük ki! A kezelése egyszerű, rövid kísérletezés után hamar rá lehet jönni a trükkökre is, például, hogy hogyan lehet az automata lejátszást aktivizálni, és hogy hogyan lehet ehhez a tempót beállítani. Az elemzés szövegében valamely lépésre kattintva a jobb oldali diagramon azonnal megjelenik az az állás, amely a kattintott lépés megtétele után állna elő. Nálunk a sakkpartik lejátszásához nincs szükség sakktáblára, csak az egérre! Kipróbálta már?

A sakkparti lejátszó segítségével érhető el az online sakk könyvünk is, amelynek címe: Sakk példatár kezdőknek/Egyszerű mattok. A könyv még ebben az évben nyomtatott formában is megjelenik. A példatár anyaga képezi majd a kezdőknek szóló tananyag első részének alapját.




Szeptembertől nagyobb figyelmet szentelek a „Sakkoktatás”-nak. A kezdőknek és a haladóknak is szeretnék rendszeresen tananyagokat publikálni. Előfordulhat, hogy egyes tananyagok letöltéséért fizetni kell. Szeretném, ha ez nem így lenne, ezért szponzorok jelentkezését várom!

Szeptemberben beindítom a „heti feladvány” rovatot. 12 héten keresztül 1-1 feladványt kell az olvasóknak megfejteniük. A helyes megfejtők között a Caissa Kiadó Kft. által felajánlott könyveket sorsoljuk ki! A sorsolásokon csak a regisztrált olvasóink vehetnek részt! Szeretném a rovatot rendszeressé tenni, ehhez újabb és újabb könyvekre lesz szükség! Várom a további felajánlásokat!

A zalakarosi és a szombathelyi szépségdíjnak nagy sikere volt a sakkozók körében, ezen felbuzdulva országos versenyt is szeretnék rendezni, a források függvényében akár több kategóriában – lehetőleg pénzdíjakkal! Várom a szponzorok jelentkezését!

Köszönöm az eddigi érdeklődésüket és a türelmüket, hogy végigolvasták ezt a hosszú cikket! Várom Önöket a sakk.terasz.hu-n holnap is!


Honfi György, főszerkesztő
E-mail: gyorgy.honfi@terasz.hu


>> ESEMÉNYNAPTÁR
KEZDŐKNEK
- regisztráció -